Jean-Luc Godard,

https://iporta.gr/jean-luc-godard-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce…/ [Ο κινηματογράφος είναι η ομορφότερη απάτη του κόσμου-Ζαν Λυκ Γκοντάρ]

Ο Τρελός Πιερώ (Pierrot le Fou, 1965) του μεγάλου τρελού Γάλλου σκηνοθέτη για μας τους νεαρούς της δεκαετίας του 1960, που λατρεύαμε την nouvelle vague και ξημεροβραδιάζαμε στην «Αλκυονίδα» (cine Αλκυονίς), που είχαμε τάσεις σπουδών για τον κινηματογράφο στην Σχολή Σταυράκου και συχνάζαμε από το 1963 στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος της οδού Κανάρη στο Κολωνάκι της Αγλαΐας Μητροπούλου, που αποτέλεσε την εξέλιξη της δραστηριότητας της Κινηματογραφικής Λέσχης Αθηνών που ιδρύθηκε το 1950 από την Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου Αθηνών, με την κάπως αποστασιοποιημένη μας ειρωνεία για τα δρώμενα έξω από μας της εποχής, με τους αγώνες του 114 και τους φτωχούς (τότε) σκηνοθέτες Θόδωρο Αγγελόπουλο, Παντελή Βούλγαρη και τον αριστερό θεωρητικό του κινηματογράφου Βασίλη Ραφαηλίδη, με όνειρα και φιλοδοξίες (δεν θα βάλω τελεία σ’ αυτό το άρθρο) με ρομαντισμό και τα κορίτσια καβάλα στις μοτοσυκλέτες με πάρτυ και βερμούτ με την αγάπη μας για πνευματικές επαναστάσεις και ατέλειωτες συζητήσεις για το σινεμά τα βιβλία την ποίηση τις πολιτικές και «Με Κομμένη την Ανάσα» να ερωτευόμαστε να σπουδάζουμε να μεθάμε στην Πλάκα να γράφουμε ποιήματα και να τα απαγγέλουμε στις μπουάτ με τον Ιατρόπουλο, τον Σπηλιάκο, τον Φλωράκη, τον Μαυρουδή, τον Κοντό, την Ολυμπία Καράγιωργα και την Σόνια Ζαχαράτου και άλλους ποιητές της Γενιάς του ‘70, που δεν θυμάμαι, τις αναμνήσεις του μέλλοντος μας και ένα «Γουίκ εντ» το 1968, με την πρόταση τηςEcole supérieure du cinéma να πάω στο Παρίσι για σκηνοθεσία κινηματογράφου αλλά εγώ ήμουν ερωτευμένος με την μετέπειτα γυναίκα μου με τον Βούλγαρη να με συμβουλεύει να μείνω στην νομική να βγάλω λεφτά για να ζήσω και τον Γκοντάρ [Jean-Luc Godard], που σπούδασε εθνολογία αλλά έμπλεξε στο Παρίσι με τους Κλωντ Σαμπρόλ, Φρανσουά Τρυφώ, Ερίκ Ρομέρ και Ζακ Ριβέτ, με τους οποίους στελεχώθηκε το κίνημα της nouvelle vague, να σκηνοθετεί τα αριστουργήματά του με την σύζυγό του ηθοποιό-μούσα του Άννα Καρίνα, να έχει βγει από τους ρόλους για να πεθάνει, όπως και ο ίδιος στις 13 Σεπτεμβρίου 2022 και έτσι να σβήσουν τα φώτα στις οθόνες του κόσμου για τον σκηνοθέτη, τον σεναριογράφο, τον κριτικό κινηματογράφου, τον πιο βαθύτατα επιδραστικό κινηματογραφικό σκηνοθέτη σε μια συνάντηση με την αιωνιότητα.

About Panos

O Πάνος Καπώνης γεννήθηκε στο Αγρίνιο στις 25 Μαρτίου 1947. Πρωτοεμφανίστηκε στα γράμματα 1968 με δημοσιεύσεις σε διάφορα περιοδικά. * Βιοπορίζεται σήμερα ως έμμισθος Δικηγόρος. Δίδαξε στο Φαρμακευτικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών Φαρμακευτικό Δίκαιο. * Μελέτες και άρθρα του, νομικού περιεχομένου έχουν δημοσιευθεί κατά καιρούς σε έγκριτα νομικά και κλαδικά περιοδικά και λογοτεχνικά του έργα σε πολλά περιοδικά και εφημερίδες στην Ελλάδα και τις ΗΠΑ. Bιβλία του έχουν εκδοθεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό. * Ήταν από τους ιδρυτές και Γεν. Γραμματέας του Λογοτεχνικού Σωματείου «Κοινωνία των (δε)κάτων» και παλαιότερα της Ενώσεως Αιτωλοακαρνάνων Λογοτεχνών «ΕΑΛ». * Συγγραφικό Έργο : Επτά (7) βιβλία ποίησης, δύο με πεζά & έξη επιστημονικά βιβλία από τα οποία τα 5 είναι πανεπιστημιακά συγγράμματα. Το 2017 εκδόθηκε από τις εκδόσεις ΠΑΡΟΥΣΙΑ του Βασίλη Χατζηιακώβου το πρώτο του μυθιστόρημα "Η ΥΒΡΙΣ".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.